האוצר המזוייף

איך אוצרות מזוייפים מסיטים אותנו מהדרך הנכונה.

אתה מטייל על החוף באי אקזוטי אי-שם באוקיינוס השקט ולפתע נפלט בקבוק עתיק ומוזר מראה מתוך הים. בתוך הבקבוק אתה מוצא מפה עתיקה המראה את מקומו של אוצר עתיק שנטמן פה על ידי שודדי ים מצליחים. כולך נרגש, אתה מגייס את הכסף הנחוץ למשימת מציאת האוצר ומביא את הציוד וכח האדם לביצוע העבודה. מספר חודשים חולפים וכולם מחייכים… האוצר נמצא בתוך תיבת מתכת חלודה ובה זהב ואבני חן בשווי של כמה מליוני דולרים. המבצע מסתיים בהצלחה וכולכם חוגגים. אבל האמת שונה. התיבה שמצאתם נטמנה על ידי שודד בודד וסורר לצרכיו האישיים. האוצר האמיתי, ששוויו במיליארדים, נשאר באדמה…

מה קרה?

האוצר המשני, או ״המזוייף״, מילא את הכלי. לא היתה שום סיבה להמשיך בחיפושים.

האוצר האמיתי שאני כותב עליו היום הוא התורה. (חומש בלבד, לאלה שהמילה תורה כוללת יותר)

לאורך הדורות נטמנו אינספור אוצרות מזוייפים בנתיב המוביל לאוצר האמיתי; ביניהם הקבלה, פירושי ״גדולי התורה״, ועוד. למעשה נכתבו מעל ארבעים אלף ספרים להסבר התורה, וזה רק בעברית… וכל זאת שהאדם הפשוט יבין את התורה, שלמעשה נכתבה עבורו במקורה. האמת היא שהתורה מכילה בתוכנה את כל התשובות לשאלות הקיומיות שהאנושות שואלת לאורך הדורות:

  • מה יעודנו בחיים?
  • מאיפה הגענו ולאן אנו הולכים?
  • מהו היקום ואיך נוצר?
  • מה היא המציאות?

האוצרות המזוייפים אינם עונים על שאלות אלו, הם רק מרחיקים את התשובות.

אז איפה התשובות?

הנה מטאפורה נוספת שתבהיר זאת:

ישנם תמונות דו-מימדיות שבעזרת תוכנת מחשב ״הושתל״ בהן מימד שלישי. את המימד השלישי אפשר לראות רק על ידי הסתכלות לא ממוקדת, או ״לבהות״, ממרחק של כ 30 סנטימטר. הנה שתי דוגמאות: דוגמא1     דוגמא2

אין אפשרות לראות את המימד השלישי על ידי ניתוח חלקים מהתמונה. או שרואים הכל או שלא רואים כלום.

בתורה הדרך היחידה לראות את ״המימד השלישי״ זהה. בכדי לקבל את התשובות חייבים להסתכל על כל התורה בזווית ראיה שונה. חייבים להבין את כוונותיו של הכותב. הדבר המדהים והמופלא ביותר הוא שהתורה מכילה בתוכה את ״המנגנון״ שהפעלתו תגרום לאנושות לקפוץ לשלב הבא בהתפתחותה; אני קורא לשלב זה ״מעבדות לשותפות״ ואכתוב על זה רבות בעתיד. רבים אחרים קוראים לזה משיח.

ביום שאדם יצליח לראות את המימד הנסתר בתורה יהיה היום בו האנושות תהיה מוכנה לעבור לשלב הבא.

שלמה פרידמן.