אתמול קראתי בחדרי חדרים, אתר חדשות לאורטודוקסים, שהאדמו”ר מרימינוב, שביקר בפלורידה בקהילות המורכבות מיהודי דרום אמריקה ומהגרים מצרפת, נתן הוראה חד משמעית ליהודים לעזוב ולעלות לארץ וטען כי תפרוץ מלחמת אזרחים בארה”ב.

האדמו”ר אמר: “תעזבו כל זמן שעוד ניתן. המצב יחמיר ויהיה קשה לנוע ממדינה למדינה…״

 צחקתי ושלחתי את המאמר לכמה חברים כבדיחה…

הבוקר, בטיפוס היומי על ההר, צצו במוחי מחשבות חדשות. הנה הסיכום של מה שחלף בראשי:

כשדוחפים חיה לפינה וגורמים לה להרגיש שהאופציה היחידה היא לתקוף, זה מה שיקרה, היא תתקוף בלי להתחשב בסיכויי ההצלחה…

בני אדם אינם שונים. חוסר השיוויון שנוצר בעולם, ובעיקר בארצות הקפיטליסטיות ועל רקע השקיפות המוחלטת של האינטרנט יצרה מצב שאלו בתחתית הסולם יכולים ״כמעט״ לנגוע באלו שבראשו, אבל רק כמעט… כשאדם חי כחסר בית תחת גשר וכמה קילומטרים משם אדם אחר קונה דירה ב50 מיליון שקל נוצר מעמד של אנשים שמרגישים לכודים בפינה ללא תקווה, ואין להם מה להפסיד. כשהלחץ עולה בכלי אטום זה רק עניין של זמן עד שזה יגרום לפיצוץ. אנחנו כבר רואים סממנים של התופעה כשצעירים עוזבים הכל ומצטרפים לדע׳אש, אבל השלטונות מעדיפים למצוא סיבות אחרות. לצעירים אלו האיסלאם מציג מערכת שבה הכסף אינו מעניק כח וכולם שווים. הם אינם צריכים להתחרות עם אחרים בחכמה, הם רק צריכים להתאסלם. התופעה דומה מאד למה שהקומוניזם הציע בתחילת המאה הקודמת, והוא צבר תאוצה עצומה וקיים עד היום.

ככל שחוסר השוויון מתרחב, כך גודל הלחץ, ומספיק ניצוץ בכדי לגרום לפיצוץ ותגובת שרשרת.

במהפכה הבולשביקית משפחת המלוכה היתה הקורבן הראשון ואחריה בעלי הממון והכח. כפי שההיסטוריה הוכיחה במצבים כאלה היהודים הם מטרה קלה ומועדפת. מנסיוני האישי אני יודע שהרבה מאד בני אדם מאמינים שהיהודים שולטים בעולם ובעושר העולמי ואין חשיבות לשאלה אם זה נכון או לא. אחת הבדיחות האהובות עלי היא ״מהו פסנתר יהודי? קופה רושמת…״ וכך הגעתי למסקנה שדברי  שהאדמור אינם בדיחה… בואו לא נחיה באשליות: כמו שכדור הארץ עובר מחזורים של קרחונים, הצפות, התחממות וכו׳ כך גם תושביו; ההבדל הוא שלבני האדם יש אינטליגנציה, השאלה היא האם הם הולכים להשתמש בה או להמשיך ברדיפה אחרי הממון?